Materialiteitsanalyse

Eerste stappen gezet met bepalen duurzaamheidsthema’s

Belangrijk onderdeel van GRI is een grondige materialiteitsanalyse. Hierbij stelt het bedrijf de meest relevante (duurzaamheids-)onderwerpen voor zichzelf vast. Wat zijn de materiële onderwerpen die er echt toe doen en wat zijn de gerelateerde effecten? Bij een materialiteitsanalyse onderzoekt een organisatie de agenda’s, meningen en prioriteiten van interne én externe stakeholders. Hierdoor wordt duidelijk welke – soms nog onontdekte – thema’s en problemen de komende periode van belang zijn voor de bedrijfsvoering en welke duurzaamheidsinitiatieven (extra) aandacht verdienen.

Het management van Vebego heeft in 2021 een eerste indicatie gegeven van de onderwerpen waarop wij onze impact willen maken. Tijdens de Vebego Management Summit 2021 hebben twee groepen van twintig managers aangegeven welke GRI-thema’s zij relevant vinden voor Vebego. Deze lijst gaan we, via lopende en toekomstige analyses, aanvullen en verfijnen met de inzichten van onze andere stakeholders: medewerkers, klanten en de maatschappij. Vanaf 2023 koppelen wij KPI’s aan onze definitieve thema’s.

Materialiteit

Top 100 managers Vebego

Prioriteiten

GRI-Code