YourOffice: ondersteuning en ontzorging voor de werkomgeving

Eind 2020 vond de officiële kick-off plaats van het concept Workspace-as-a-Service. Onder de naam YourOffice krijgen bedrijven ondersteuning bij het beheer en de innovatie van hun werkomgeving. De dienstverlening is breed en reikt van IT tot catering, van reiniging tot duurzaam kantoormeubilair, van kinderopvang tot bedrijfsopleidingen. Elena Tachatos is projectleider van YourOffice. ‘De werkomgeving heeft groot effect op de tevredenheid en effectiviteit van medewerkers. Een fijne werkplek met goede randvoordwaarden zorgt er voor dat je aantrekkelijk bent als werkgever. In Zwitserland  is hier in het midden- en kleinbedrijf nog veel te winnen.’

Alle mogelijke services

Bij YourOffice is de dienstverlening altijd maatwerk. Tachatos: ‘We beginnen met een behoefteanalyse. Daarna volgt een ontwerp op basis van de bedrijfscultuur en alle mogelijke services die nodig zijn op de locatie van de klant. We zijn single point of contact in het hele proces van beheer en innovatie. Daarbij kunnen we terugvallen op externe projectpartners op het gebied van duurzaamheid en circulaire economie, IT en wetenschap.’

Yond gebouw in Zürich

Drie werelden

Elena Tachatos maakte na de opleiding tot mechanical engineer de keuze voor een studie facility management. ‘Bij facility management komen drie werelden bij elkaar: mens, techniek, en economie. Dat spreekt mij enorm aan.’ Als projectleider van YourOffice kan ze haar interesses nu volop inzetten  voor het creëren van een optimale werkomgeving voor bedrijven. ‘Het werkt, er is direct veel interesse. Ik voel me ook goed thuis in de familiale Vebego-cultuur. En saai wordt het nooit: Corona vraagt, met de combinatie thuiswerken en kantoor, om nieuwe strategieën.’

MOVE Consultants is de grootste Zwitserse gegevensbeheerder en vastgoedadviseur voor onze klanten. Zij bieden onder andere lay-out/bezettingsplanning en operationele concepten voor gehuurde ruimte, ondersteuning van gebouweigenaren en bij renovaties, en planning en beheer van verhuizingen. Ook tijdens de coronapandemie ondersteunen en adviseren MOVE-consultants onze klanten bij de optimalisatie van bestaande kantoorruimte met op maat gesneden werkplekconcepten.